fredag 31 oktober 2008

Poweryoga

Igår testade jag poweryoga och det var väl inte som jag trodde direkt. Har ju testat på någon form av yoga tidigare när jag var på buddhistretreat i Thailand. Den yogan var inte som den här. Poweryogan verkar vara mer för att få en fast kropp och bli stark men det är väl inte riktigt det jag är ute efter egentligen. Visserligen blev jag inte svettig men det var riktigt jobbigt när vi gjorde "hunden" Här kan ni se Stadiums poweryogavideo för att få reda på hur Hunden ser ut.

Jag är mer ute efter en yogaform där man fokuserar på det inre utan att det för den skull ska vara religiöst. Men i brist på annat så får väl poweryogan duga. Har ju en bok med yogaövningar så jag tänkte göra några av dem hemma. Då kan man ju välja själv om man vill att det ska vara ansträngande eller ej.

Inga kommentarer: