torsdag 24 juli 2008

Bra eller inte?

Har lite planer på att börja jogga varje morgon men istället för att bara jogga till Johanneshovsbron så ska jag jogga enda bort till Danvikstullsbron och tillbaks. Jag tänkte bara jogga i det tempot som jag joggade första dagen så det ska väl inte vara för ansträngande? Men det jag undrar över är om det blir för mycket träning och ger verkligen ett sådant "långsamt" tempo någon effekt? Om det inte känns bra så är det ju bara att dra ner på träningen!

Jag vet ju att kroppen behöver vila men ska jag bli en riktigt bra långdistanslöpare så måste jag ju träna varje dag, i alla fall nu när jag har tid, och jag har ju aldrig haft några skador so why not give it a try?

För två år sedan när jag joggade 10 minuter varje dag så fick jag snabbt mycket bättre kondition och det kändes som om jag flög fram när jag gick.

Snart jag testa att sprina en mil

Inga kommentarer: