fredag 18 juli 2008

Första träningspasset

Idag har jag joggat fram och tillbaka den röda sträckan som ses på kartan här bredvid. Sträcka 1 tog 19 min 34 s och sträcka 2 tog 19 min 31 s. Jag försökte springa samma tempo hela tiden och en skillnad på 3 sekunder tyder ju verkligen på att jag lyckades, jag tittade inte ens på klockan medans jag sprang!

Hela sträckan kan inte vara mycket mer än 5,5 km så en totaltid på 39 min 5 s är ju inte strålande med tanke på att jag vill springa Lidingö tjejlopp nästa år på en tid under 50 min. Kanske joggade jag för långsamt eftersom jag inte alls kände mig trött efteråt men det var ändå skönt att bara lunka på.

Angående studierna så håller jag för tillfället på att repetera alla TD:ar (Travaux Dirigé = räkneövning) i Traitement du Signal (Signalbehandling). I helgen ska jag räkna igenom några gamla tentor.

Inga kommentarer: