måndag 24 november 2008

Il y a beaucoup de neige ici

Har bestämt mig för att börja skriva lite mer om skolan. Kanske lite trist att bara läsa om träningen. I den ena kursen ska vi börja med ett projekt. Vi ska välja en sak och analysera materialet och se på vilka sätt man kan förbättra produkten. Vi ska spåna lite tills på onsdag men min labbkompis hade tänkt lite på sitt musikinstrument från Iran som har små metallbitar som tydligen rostar och får små gropar. Detta gör att tonerna efter ett tag låter falska etc. Kanske inte prio ett inom svensk industri men det vore ju ändå kul om man kom på en bra idé för att lösa detta.

Idag hade vi första power walken, lite ansträngande att lufsa omkring i tre decimeter snö på Mjölkuddsberget. Vi ska ta en ny promenad imorgon kl 8 :P Klockan 21 ikväll ska jag gå till Stil och jogga. Det ska bli varmt och skönt....det är ju rätt så snöigt och blåsigt här just nu :S

När jag var på Ica och handlade så såg jag en styrekträningstidning med en tjej på framsidan. Köpte den för att få lite inspiration. Det står att man ska styrketräna hela kroppen om man vill få sexiga magmuskler. Får väl börja med det då...

Här är två videor som längdskidesektionen rekommenderar, take a look and be inspired!
barmarksträning:
http://se.youtube.com/watch?v=WTrxubWyEE4

spänst för löpare:
http://se.youtube.com/watch?v=lmi1JdySQ1Q

Inga kommentarer: