torsdag 27 november 2008

Äntligen!

Nu har jag köpt de nya skidorna. Första turen blir i helgen. Det blir nog en eller en och en halv mil. Ska bli intressant att se hur det går. Jag har ju aldrig tränat längdskidåkning utan bara varit på tur med familjen. Ha,ha, ha nu ska man (=jag) tydligen springa upp för backarna hehehe, det har jag ju aldrig gjort förut.

Ett tips till mina motståndare: Hör med sportaffärerna om de kan valla åt er. De kan nämligen ha billigare pris än om man gör det på plats. Hörde något om 700 kr i Mora men på Team sportia kan de göra det för 550 kr tror jag och ska man "bara" åka Tjejvasan kostar det 350 kr tror jag (jämfört med 500 någonting i Mora). Det gör inget om man inte vallar samma dag för proffsen använder pulver och det är beroende av luftfuktigheten och inte temperaturen. Dessutom ska i alla fall jag tejpa mina stavar längst ned för det är där de lättast går av. Men vi alla (som anmält oss) kommer att få ett häfte eller liknande inför Vasan där det står vad vi ska tänka på.

Inga kommentarer: