lördag 29 november 2008

Oj,oj,oj Madde is far away.......

Tyvärr låååååååååååååååååååååååååångt framför mig. Första turen idag. Jag använde min tejpvalla som var heeeeeeeeeeelt kasssssssssssssss. Den försvann efter första backen och sedan kom jag varken framåt eller bakåt...........

Vi åkte 2,5 km.........det tog så lång tid att jag knappt törs skriva......men om vi säger såhär....hade jag åkt samma hastighet hela Tjejvasan skulle det tagit 5h och 12 min. No more comments! (alltså det tog mer än dubbelt så lång tid som om jag skulle joggat 2,5 km) Ja,ja med rätt valla och lite mer övning så ska det nog gå bra. Har fått lite tips så det känns bra. Nästa tur blir imorgon.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Klart det blir bättre, ju mer träning ju lättare kommer det att bli. Och ju fler mil man lägger under sig ju snabbare går det. Ge inte upp babe! Och jo, det blir nyårsfest. Fin middag för de närmaste och sedan stor fest för alla som vill komma. Du är självskriven på middagen såklart :)

Anonym sa...

Shit, jobbigt! Men det är ju jättebra att du får träna innan. Fick du hjälp att sätta på tejp, eller gjorde du något fel? Den jag pratade med sa att den satt i typ 20 mil (typ hela säsongen) och var jättejobbig att få bort om man ville (som jag ville till Vasaloppet). Om du får hjälp att valla på riktigt så går det säkert bra nästa gång!

Joséphine - Joßan sa...

Jag hade ingen koll på tejpvallan och min kompis la bara på den utan att rugga upp ytan lite. Kanske var därför men han hade aldrig använt tejpvalla och vi var lite sena för det strulade på vägen dit. Det var svårt att cykla med skidorna så vi gick. Nu har jag dock ett knep och jag har fått låna ett band att ta runt skidorna.

Joséphine - Joßan sa...

Vill ju inte direkt posta på skidsidan att jag åkt 2,5 km på 26 minuter när mitt mål är 2h på Tjejvasan...Det var svinkallt igår. Det gick bra när vi åkte. Inga problem alls men på vägen hem så höll jag på att dööööö mina fingrar gjorde jätteont. Men sedan gick det väl över i fas 2 för då blev de varma....fast de inte alls var det :P Ska ta med mig vantar som jag kan sätta på mig efteråt.