måndag 25 augusti 2008

Efterlängtat inlägg....premier rattrapage....

Idag började den efterlängtade tentaveckan :P Hade min första tenta idag i Tranformation des phases. Det gick sådär. Tentan var inte svår men eftersom jag inte brydde mig om hur man bygger upp ett fasdiagram med hjälp av fri entalpikurvor så kom ju så klart en sådan uppgift. Hur ofta måste man kunna sådant, det ska väl räcka med att man kan tolka ett vanligt diagram? Men det är väl som på gymnasiet, man sitter och deriverar och deriverar på det enkla sättet och så ska man helt plötsligt bevisa det med derivatans definition som man använt en gång fem år tidigare. Ja,ja....c'est pas grave...ska väl smöra lite för "Knugen" om jag måste...han gillar ju mig ;)

Träningen har jag inte direkt haft tid med, men den är inte bortglömd. Återkommer senare med den. Hur går det själva? Nu är det lång tid kvar...men det är inte lång tid kvar tills det är kort tid kvar!!!

Ha det bra i Sverige!

Vous me manque!!!

@-}-}---

Inga kommentarer: