torsdag 14 augusti 2008

Träning, meditation och annat

Jag tror jag ska fokusera bloggandet på de gånger då jag har något intressant att skriva angående träningen. Att bara skriva upp lite resultat varannan dag ger kanske inte så mycket...

Mitt mål, uppnåeligt eller ej, är att kunna springa 1,5 mil på 75 minuter i januari för att efter det satsa på skidåkning i Luleå i två månader. Jag hoppas att detta ska räcka för att nå det första slutmålet/delmålet på 2h och 20 min i Tjejvasan i februari nästa år.


Läste på någon hemsida att det är bra att meditera varje dag antalet minuter man är år gammal. Jag ska då meditera 28 minuter per dag. Det låter alldeles lagom tycker jag. Det var många år sedan jag var på Suan Mokkh och mediterade och hade yoga från det att jag gick upp till att jag gick och la mig igen.

Idag skulle jag då testa att medietera, bland annat för att jag känner mig lite stressad över pluggandet och att det inte är långt kvar tills jag ska åka till Frankrike igen. Märkte att jag har blivit jättestel av att träna så mycket. Kunde inte ens sitta i skräddar- eller seizaställning för tillfället. Men om någon vecka ska nog min vanliga smidighet vara tillbaka.

Här kan ni se de vanligaste meditationsställningarna (skräddarställningen heter här Burmese position)

Inga kommentarer: